tinas vardagslyx

Alla inlägg under februari 2010

Av Tina - 22 februari 2010 08:34

Sandalerna är inköpta men när man tittar ut genom fönstret så är det helt andra skor jag behöver. Som sagt, varenda stövel, känga, sko läcker ju in om det slaskar till och det kommer det ju göra förr eller senare. Funderar på att köpa mig ett par kängor nu i veckan. Även om snön inte varar länge till. Det kommer ju alltid en till vinter.

 

Hittade lite läckerheter från Timberland. Både snyggt och praktiskt. Vilket är VIKTIGT för mig=)

            

 

Najs najs, men nu blir det ingen shopping så här på morgonen, nu blir det kaffe och fralla=)

 

Ha en underbar dag alla. Så skall jag ta och ha en skön ledighet;)

 

  

 

Av Tina - 21 februari 2010 19:23

Alla har gått hem. Ja inte far min då, han har köpt en burk soldatens ärtsoppa och bänkat sig framför OS igen. Jag kommer rätt så snart dra mig tillbaka till sovrummet och hyra en film är tanken. Är såååå trött.

 

Dagen var väldigt trevlig och jag fick precis de saker jag hade önskat mig=) Men pappa överraskar alltid med något spännande. Han hade lämnat in ett halsband hos en guldsmed för repartion och kedjebyte. Hans mor (min farmor, som tyvärr inte han träffa då hon dog 3 år innan jag föddes) hade haft den, så den har några år på nacken. Såååå vackert. Kame med rubiner.

   

Alltid kul med vackra, äldre smycken som går i arv. 

 

Mammsen hade med sig e kaffebryggare då den förra vägrade brygga mer. Av syster med familj blev det en service som jag önskat mig. 

 

Jag bjöd naturligtvis på god mat:P

       

Gott bröd med massa smarrigt pålägg.

 

Det blev semlor till desert.

  

 

          

 

Ja då var  man ett år äldre och det är bara att bita i det bittre äpplet.;)

 

Fortsatt, trevlig kväll önskar jag er alla. Kram.

 

  

Av Tina - 21 februari 2010 08:33

Hur det känns att fylla 31? Tycker aldrig man känner någon skillnad. När jag fyllde 20 hade jag en vuxenkris. Att nu är det på allvar! Nu måste jag ta hand om mig själv. Men efter det har det varit hur lugnt som helst ;)

 

I dag kommer min mamms och syster med familj. Det blir lite gott att äta och desert på det. Kan inte bestämma mig för om det skall bli kladdkakecupcakes eller semlor... hmmm...

    

 

Ser ju onekligen ok ut vad det än blir....kan bli en hel kladdkaka med topping med, få se.

 

Så nu skall jag se om pappsen har vaknat, för nu blir det kaffe och frukost. Ha en trevlig dag folket.

 

  

 

Av Tina - 20 februari 2010 21:41

Mello del 3 inte är mycket att hänga i granen. (Till och med min far är mer engagerad än vad jag är i dag) Han blev helt såld på Timoteij.

  

Jag lade ner lite tid på att spana runt på vårmodet 2010 i stället.

  

Hittade massa snyggt vårnytt från denna herre...

 

        

      

Kan tyckas tråk i mångas ögon, men jag gillar hans design.

 

& medans jag har suttit här och donar har vi ju två vinnare till som skall till Globen....GRATTIS till Darin & Tomoteij då=)

  

 

Godnatt folket. Här blir det lite OS innan John Blund kommer. Ha en fortsatt trevlig kväll alle sammans.

  

Av Tina - 20 februari 2010 16:23

Flygen var det minsta problemet. Pappas plan landade till och med 5 minuter för tidigt. Inte mkt trafik på de vägarna heller. Men pölsandet med en resväska på oplogade trottoarer...den ni! Den var värre hehe. Nu skulle man varit en lillfis som åkte pulka i stället.


Väl hemma har vi nu ätit och skall bara sitta inne. Får tvinga min far att se på mello i kväll. Man får ju anpassa sig när man är på besök;)


Utanför mitt fönster just nu:

  


Lite förberedelser inför Melodifestivealen?


Fört ut i kväll är ju Alcazar!

  


Vad tycker ni som hört den?


Tjuvlyssna på låtarna HÄR! Jag kommer ju som sagt att tvinga min far att sitta här och vara intresserad vare sig han vill eller inte. Så vi har laddat med chips och dricka=)


Återkommer under kvällen. Ha en underbar fortsättning på dagen!

  


Av Tina - 20 februari 2010 07:50

Ja av vädret att dömma lär jag väl märka i fall pappsens plan är försenat. Rör mig ut till flygplatsen vid 12 i alla fall. De finns väl kaffe där med i värsta fall:P

 

Somnade som vanligt till filmen i går. Jag är ta mig tusan hopplös! Blir så trött på mig själv. Synd för den andra parten, i det här fallet min pojkvän. Jag är inte direkt något trevligt filmsällskap. Fast det har ju inte direkt blivit bättre nu när vi har tv i sovrummet. Klart man bäddar ner sig under duntecket då=)

 

Nu blir det resten av filmen & morgonkaffet. Ha en bra dag alla. jag uppdaterar lite senare i dag. Förhoppningsvis med min far vid min sida=)

 

  

Av Tina - 19 februari 2010 19:34

Ja i morgon kommer pappsen från Tyskland. Träffar honom bara en gång om året. Jag har verkligen varit slapp på att åka dit senaste tiden. Har alltid varit han som har kommit hit de senaste åren.

Jag har ju en bror där med, så jag bör verkligen pallra mig ner snart. Förhoppningsvis blir det av till sommaren.

 

Mumsade just midag tillsammans med killen. Blev kycklingtaco.

  

Det var väldans gott.

 

& fredagsmys såklart;) Gottis i min fina godisskål & en bra film.

I kväll blir det Beck - i stormens öga.

     

Så nu blir det mystajm och jag blir en tråkig bloggerka;)

 

Hoppas ni får en underbar och mysig kväll. Med eller utan OS;)  

 

Av Tina - 19 februari 2010 07:03

Ja man får väl hedra snön med en vit puff då;) Tycker att det är fint och trevligt, men mitt problem har nu blivit att jag inte har några stövlar eller skor kvar som inte läcker. Skit, skit, skit.... dåligt inpregnerade *S* Så bort snö. bort.

 

    

 

Nu har det dessutom blivit kallare i lägenheten igen. Jag är redan så frusen av mig. krävs inte mycket. Så nu blir det mer kaffe.

 

Kram på er och hoppas ni får en underbar dag //   

Skapa flashcards