tinas vardagslyx

Alla inlägg under maj 2010

Av Tina - 26 maj 2010 06:46

God morgon!

 

Måste vara trött i ögonen i dag. Slår upp gp.se och det första jag ser är den här bilden:

  

 

Haha, trodde först det var E-Type, men det var det ju då inte. Iggy Pop more like it. Vet inte vem jag förolämpade mest. 

 

I dag är det sol igen!! Love it. 

     

Alla favoir-mys-plaggen idag tjooohoooo.  

 

Kaffe & nyheter nu. Trevlig onsdag till er alla.

 

  

Av Tina - 25 maj 2010 19:49

Tjillevippen!

 

Proppmätt, illamående mätt. Men gått var det. Lax & pasta. Enkelt, gått och lite nyttigt i alla fall. Men tröttnar snart på all pasta vi gör. Får hitta på något nytt.

 

  

Ruccola is da shit. 

 

Är så nöjd med de gröna bikerleggingsen så i dag fick ett par svarta följa med hem också. Är ju rätt vanlig färg som sagt men en skön bas som blir lite lättade att kombinera med. 

   

 

Vi har slängt in "Heja Björn" i Dvd:n. Helt ok bakgrundshumor. Senare blir det despos! Löööve it!

 

Underbar tisdagskväll på er!

 

  

 

 

Av Tina - 25 maj 2010 06:23

God morgon!

 

Tisdag, den mest meningslösa dagen på hela veckan *s* Långt till helgen och bara namnet låter tråkigt. Men löööön. ja, alltid något. Räkningar skall betalas, och lite smått skall hovas in. Behöver ny maskara bl.a Otroligt intressant. I dag blir de nya favoriten från H&M. Jackan, Sååå skön. Sedan är den ju snygg med;)

 

  

...och så drar vi in mensmagen ja. Även de sköna stretchjeansen kommer från H&M. Linne - Gina Tricot. 

 

Nu kaffe och räkningar. Underbar tisdag på er!

 

   

Av Tina - 24 maj 2010 19:05

Nyss hemkommen från sjukhuset.

 

Varit och hälsat på lilla mammsen som ligger inne för kontroll. Har varit kass ett tag och nu skall hon bli bättre hade vi tänkt oss.

 

Blev otroligt sugen på sjukhusmat, så det blev fiskpinnar;) Nä då, älskar fiskpinnar och den underbara fisksåsen från Felix.

 

  

 

Smaklig måltid!

 

  

Av Tina - 24 maj 2010 06:51

Ja, det är en god morgon!

 

Det är verkligen sååå mycket lättare att gå upp och näst intill en ren fröjd att pallra sig ut tidigt trots att det är till jobbet man skall. Solen skiner och det är redan rätt varmt. Det har ju varit fint väder hela helgen trots delade väderprognoser. Idag skall det komma skurar till som tätt, men än så länge inte mycket moln på himlen=)

  

 

Nya favvis leggsen från Gina Tricot, Klänning Ellos. Lack Depend. Måste snart till frisören igen tror jag. Det stör mig inte att färgen har tvättats ur och blivit rätt ljust men shit, va håret växer nu. Utväxten är mindre vacker. Tänker hålla mig mörkhårig och färga om hela kalufsen. Skall försöka vänta ett par veckor till. Vill inte färga/tona det för ofta.

 

 

Nu nyheter och mer kaffe.

 

  

Av Tina - 23 maj 2010 09:42

God morgon!

 

Behöver mer och nya sommarplagg anpassat till den plötsliga värmen, får liksom hoppa över vårkläderna helt;)

 

Plockade ihop en outfit som föll mig i smaken. Allt från H&M.

 

  

 

 

 

Solglasögon  49:50:-
Jeansshorts  199:-
Topp         299:-
Örhängen     49:50:-
Armband      99:-
Sandaler     49:50:-

 

Tycker toppen var väldigt läcker.

 

Nu kurrar det för fullt så nu blir det rostisar och kaffe. Solen är lite blygare i dag, blir nog en lugn hemmadag med lite städ, film och egenmys. För killen blir det tentaplugg.

 

Mysig söndag på er!

 

  

Av Tina - 22 maj 2010 21:13

Ja det kan jag nog säga att jag gör....

 

...i alla fall på sommaren & speciellt i dag. Har haft en helt underbar dag som började rätt segt. Vi har ju haft kanonväder, ändå han klockan bli 12:00 innan jag kom ut i min bikini på balkongen. Tänkte få mig årets första bränna. Mmmmmmm, det fick man ju.  

Heta bikinirand=) Nu är man inte sååå vit, mer grisrosa. 

 

Killen satt på skolan ute vid Lindholmen och pluggade. Själv hade jag planerat och träffa en vän på Kontiki i stan men det blev färja till killen som ringde och inte orkade plugga mer. Vi satt på bryggan och njöt i solen till bra livemusik och svettiga runners. Göteborgsvarvet var i full gång. Känner en del som sprang men såg inte en enda av dem tyvärr.

      

Man skulle haft båt asså. 

 

          

Med tanke på den plötsliga värmen var det många som låg avdeckade, rätt rikligt med ambulanser också. kan förstå det. Man kunde lätt bli snurrig utan att springa 21 Km. 

     

 

Väl hemma blev det tacogratäng och renovering av balkongen *s* Jag började dra bort flagad färg men som tur var hade jag en färgdunke för utomhusbruk i ett skåp, så lite målning här på kvällen. Fint blev det i alla fall.

   

 

Som en trevlig avslutning på dagen får jag syn på ett gigantiskt grönt huvud komma farande mot mitt köksfönster....     

    

.....är sådant som händer i den här stan. 

 

Nu mys och rester av rosé. Trevlig lördagskväll på er!

 

 

    

Av Tina - 21 maj 2010 18:40

Thank God its friday!

 

Mysfredag, trots att jag får påbörja den själv. Regnet faller och friskar upp den tropiska hettan. Underbara vår/sommar is in da house!

 

Den söta bloggerskan KENZA var ju här i Göteborg nyligen och plåtases för Nelly.com

Såååå söta och fina sommarplagg....

 

          

 

Mycket tjusigt. Den vita klänningen med den snygga detaljen är min favorit.

 

Nu en fetingpizza och lite rosé till det. Skön fredagskväll på er!

 

  

Skapa flashcards