tinas vardagslyx

Alla inlägg under juni 2010

Av Tina - 30 juni 2010 19:27

God kväll!

 

Mätt och belåten sitter jag här och bokar både Danmarksresa till nu på lördag och Tysklandsresa till hösten. Ut och vifta med pengarna bara. Tömmer kortet. *s* Sitter även och spanar in Ellos höstnyheter. kan ju verka deprimerande, men en hel del funkar ju även nu. Som denna snygga tröja (finns i massa färger) Endast 149:- Perfekt en kylig sommarkväll.

  

 

Såg även denna finna klänning. Funkar både sommar och höst.

   

Nu film och choklad. Killen jobbar sent så här skall ses på film av HELT eget val;) Underbar kväll på er!

 

  

Av Tina - 30 juni 2010 07:03

God morgon!

 

Dags att gå till jobbet igen. Lite kortare vecka när man är ledig sådär mitt i=) Himlen öppnade sig precis men det får gärna sluta regna snart för mitt paraply havererade sist. Utan paraply i Göteborg? Hur tänker jag då? Hm...nästa investering.

 

  

Underlinne Ge-kås - Baströja från BIK BOK - Leggings Lindex - kjol On Your Mind. Nu kaffe och nyheter. See ya.

 

 

  

Av Tina - 29 juni 2010 18:43

Trevligt värre!

 

  

 

Vi höll oss undan både Boris och kameran där inne. Hittade allt lite smått och gott. Höll mig till tresiffrigt även denna gång  

 

Käns liiite segt att ha struttat runt på Ge-kås i denna sommarhetta men alternativet hade ändå varit att häcka vid ett skrivbord:P

    

Tjusigt alternativ till diskmedelbehållare...

 

    

Nya, snygga servetter till köket...

 

   

varsin ny korg till badrumsprylar... 

 

  

Snygg, ny lampa till köket. Vet inte om den "funkar" i ett kök, men jag tycker om den...

 

  

& min favoritpryl från dagen. Ett kamerafodral. Såååå fint och passar perfekt. Hårt skal så den inte kan bli skadad under resa eller liknande.

 

Sedan blev det massa småkraft såklart, såsom hårspray, diskmedel och annat trams.

 

Väl hemma var det dags för storstädning och uppställning av nya prylar. Nu matlagning. Blir spagge med kå-sås:p Ha en bra tisdagskväll.

 

  

 

 

 

 

Av Tina - 28 juni 2010 21:22

Goder afton!

 

Tjipp flipp. Mysig middag och vandring på stan med mor avklarad. Hade hur trevligt som helst. Är så kul när hon är så mycket piggare efter allt. Hittade en tröja till mig och mamsen ville springa runt i affärer som aldrig förr. Kul!

 

Väl hemma gick jag med killen och köpte färska gubbar. De har ju blivigt sååå billiga efter midsommar. Ny smoothie - på färska gubbar. Underbart god.

  

 

 

Klippte till ett par jeansshorts. Liiite tajta över låren, men då får jag bara göra något åt det *s* Kortare än så här passar sig INTE i min ålder;)

  

 

Har blivit solbränd på framsidan av kroppen*s* Helt vit baksida, så jag tänkte jämna till det med lite B.U.S Eftersom Doves - summer glow är så seg på att visa något resultat så köpte jag Åhlens egna som har fått så bra betyg.

  

 

Ja, det tog inte många minuter med den=) hehe. Liiiite fläckigt vid handlederna och fotknölarna men ger en bra och snabb färg. Dusha och skrubba kroppen innan användning. Den är dryg, så det räcker med ett tunt lager. jag hade nog för mycket, därav fläckarna =/ (Är defenitivt inte så orange som det ser ut på bilden)

 

Nu blir det mys med sjukling här hemma. I morgon är jag ledig!!! Beror på hur man ser det. Blir en tripp till Ge-kåås;) 

 

Trevlig måndagskväll på er!

 

    

Av Tina - 28 juni 2010 07:05

God morgon!

 

3 veckor kvar till semestern. Låter mycket men tror det går rätt fort.

  

Linne - H&M, Kjol - on your mind, Leggings - ärvegods från AK=)

 

Nu nyheter och kaffe sedan jobb. Efter jobbet blir det middagsdejt på stan med mammsen. Underbar måndag på er!

 

    

Av Tina - 27 juni 2010 10:51

Ja nu kommer sommaren!

 

Borde ju ha börjat för längesedan men det är först nu jag tror värmen tar fart på riktigt. Kan ju hoppas i alla fall. Det räcker inte att det kläms in någon solig dag här och där, nu får den gärna stanna några veckor. Lite regn på nätterna för växtlighetens skull;) Spana in ELLOS stora rea och klicka hem lite mer sommarplagg. www.ellos.se

  

Av Tina - 26 juni 2010 22:08

Lyxigt!

 

1/2 paket Yoghurt: Vit Persika/vit choklad

1/4 liter Vanilj & jordgubbsglass

2/3 pak frysta eller färska jordgubbar

 

Viola!

  

 

 Min underbara kärlek mixade ihop den här till mig som en härlig kvällsdrink <3

 

 

Av Tina - 26 juni 2010 17:32

Trevlig kväll!

 

Med lätt bränna är vi nu hemma i den lilla lägenheten. Borta bra men hemma underbart! Har till och med behövt slå Felia en pling igen. driftstörning för sjuttielftegången. Nu funkade varken internet, tv eller hemtelefonin. Suck! betalar muchos pengar och får skit, samtal i mängder och dubbla abbonemang. Herre min ge och ta. Tacokväll med vin väntar. Nu lite bilder från gårdagen.

 

          

       

  

 

  

   

Det bjöds på världens godaste annanaspaj!!! Sååå underbar. Måste testa få till någon gång.

 

Ni får ha en fortsatt trevlig midsommarhelg.

 

  

 

 

 

 

 

Skapa flashcards