tinas vardagslyx

Alla inlägg under juni 2010

Av Tina - 16 juni 2010 20:58

God kväll!

 

I kväll skall jag gråta lite till. Kommer titta på sista avsnittet av Grey´s här snart! Såg det ju på datorn men måååste se det igen nu när det sänds=)

 

Hittade, vad jag hoppas kan bli min outfit på midsommar.

 

    

Klickade hem dessa (kavaj & klänningen) på snabbpaket och i dubbla storlekar så då måååste väl något passa=) Inte alls säkert att de passar att kombinera men man kan ju hoppas!

 

Nu lipartajm. Trevlig kväll på er!

 

  

Av Tina - 16 juni 2010 06:55

Ny dag med sooool!

 

Underbart. Sommaren är tillbaka, precis som det skall vara. Det är sådana här dagar man skall ha utomhusjobb. Kan nog tänka mig att gå och kratta i hyreshusrabatterna och dra på mig lite bränna. *s*

 

  

Byxa - ONLY, jacka Gina Tricot (ca 5 år sedan) Linne La Redoute.

 

Nu kaffe & nyheter. Underbar onsdag på er!

 

  

Av Tina - 15 juni 2010 06:57

God morgon!

 

I går somnade jag nästan gråtande. Haha. Jag låg och tittade på Grey´s Anatomy, de två sista avsnitten för den här säsongen. Shit vad den serien är bäst! Så fruktansvärt bra. Har aldrig gjorts någon bättre tycker jag=) Lipade gjorde man och spännande var det. Får se om jag skall fuska eller om jag kan vänta tills nästa säsong sätter fart igen.

 

Älskar detta gänget!!

 

Ikväll skall jag hem till en av mina Annor. Men först nyheter, kaffe & jobb. Kram kram.

 

  

Jacka & linne- H&M. Byxor- ONLY.

 

    

Av Tina - 14 juni 2010 06:47

Idag - tvillingdejt!

Ja idag skall jag och Andreas från jobbet hälsa på vår kollega som är hemma och har fått tvillingtroll. Sååå söta. Skall bli jättekul att få träffa hela familjen=) Men först kaffe och jobb på det.

 

    

Lite arvegods runt halsen idag=)

 

Underbar måndag på er! kram.

 

  

 

Av Tina - 13 juni 2010 19:27

IKEA - no.1 söndagsnöje.

 

Vi var påväg till Botaniska trädgården men blev sugna på IKEA i stället. Nästan samma sak. Eftersom det blev kallare och blåsigt så blev det alternativet det bästa så här i efterhand. Vi behövde mindre skålar, tex för glass=) Men icke då...hittade inga vi gillade. Kom hem med lite trams istället*S*

    

Nya, svarta handdukar. Skall fortfarande komma i väg & reklamera de andra. Nytt durkslag (det gamla saknar handtag och är 100 år) Ny liten lampa att ha på tv-bänken.

 

Nu sitter vi och degar i soffan. Proppmätta som grisar och njuter. Lägenheten är nystädad från golv till tak så nu kan man bara koppla av och njuta av det lilla som finns kvar på helgen.

 

  

  

 

 

Av Tina - 13 juni 2010 11:40

God förmiddag!

Snart blir det en tripp till Botaniska trädgården med hjärtat. Sitter bara inne och väntar på att tvätten skall torka, sedan måste vi röra på oss. Rastlös värre! Sitter och tittar runt på nätet undertiden & hittade denna söta tubtopp från H&M.

  

Inget jag klicker hem eftersom en tubtopp aldrig sitter kvar där en tubtopp skall sitta. Jag saknar den stadiga hyllan som den skall stanna kvar på;)

 

Såååå, naglarna är söndagsfina med mitt nya rosa Depend - pastellrosa, perfekt till sommaren. Nu får jag slänga på mig lite kläder så skall vi snart gå här. kram på er och fortsatt trevlig söndag.

 

  

Av Tina - 12 juni 2010 22:07

God kväll!

 

Killen sitter och läser i tidningen "Buffé". Tydligen kom trenden med mousse på kakan i mitten av 2000-talet. Har det varit än? Borde mitten av 2000-talet inte vara år 2500? Rimligen. I alla fall fanns där massa smarriga recept.

 

I går hade vi ett par vänner över på vin och hämtmat. Sushi offcours, för alla utom en. Blev en väldigt trevlig kväll.

  

 

Så här dagen efter kom killen och jag upp tidigt i alla fall. Lite härlig lunch sedan en tripp in till stan. I dag var det min tur att hitta lite.

 

 

  

 Det blev en skön cardigan (149:-) från H&M samt ett par söta hemma-mys-shorts (49,50:-) även de från H&M. Så mycket mer blev det inte. 

 

Väl hemma blev det godis och film. Den franska filemen:

      

Väldigt mysig, söt fransk film. Rekomenderas!

 

Nu är det ner under duntäcket och mer film som gäller. Fortsatt, underbar lördag på er!

  

Av Tina - 11 juni 2010 06:54

Äntligen fredag!!!

 

 

Vädret är inte mycket att hurra för men helgen intar här nu, sååå skönt. Har varit så trött hela veckan och skall verkligen sova ut i morgon. I kväll kommer ett par vänner på lite vin, mat och spel=) Muchos trevloch! Annars är inget mer inplanerat inför helgen och det är rätt skönt!

 

Mitt sovrum är min favoritplats of the mounth!

Kan vara där en i evigheter*s* Älskar min säng, mina nya lakan, killens tv;) Bara älskar hela rummet!

   

   

 

Men inget mer sova nu, off to work efter lite kaffe och nyheter. Underbar fredag på er!

 

   

80-talet, vill du ha tillbaka din frisyr??

 

    

Skapa flashcards