tinas vardagslyx

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

VEM HANDLAR PÅ MITT VISAKORT??

Av Tina - 26 juli 2010 18:05

Utag - 23 juli...

 

Vaknade vid halv elva på förmiddagen hos Emma i Varberg den 23 juli. Visste att lönen hade kommit in då så jag ringde till telefonbanken för att höra vad jag hade kvar efter att räkningarna dragits. Inspelingstantens röst: "Betalning - 7085:-" (Det visste jag var alla räkningar) men sedan fortsatte tanten...:"23 juli Kontantköp - 170:-"...:"23 juli kontantköp - 25:-...:"23 juli kontantköp 185:-"...:"23 juli kontantköp 24:-".....jag flyger upp från madrassen på golvet och skriker till Emma..."Vad är det som händer???" "Tanten bara fortsätter"!! "jag sover ju, jag har ju inte handlat i dag"!! "Har ju nyss vaknat!!" Stackar Emma vaknar och fattar inte vad jag yrar om, hon tror att jag drömmer.

 

Tokrotar i väskan efter mitt kort, ja det ligger ju kvar i alla fall. Ringer banken, men kommer på undertiden jag sitter i telefonkö att det måste vara summor jag handlar för ett par dagar tidigare, och mycket riktigt - just så var det. Alla köp var 2 dagar gamla. Jag VET ju att det kan vara så men måste det det??? Såååå frustrerande att behöva få panik när man näst intill inte hunnit vakna och kan tänka klart för att räkna ut själv vad som har hänt*s* I efterhand kan man ju se det roliga i kråksången.

 

På tal om något heeelt annat. Var och handlade mat nyss med hjärtat. Jag var bara tvungen att få med mig denna underbara lilla kylväska...

  

Vi har ju en fin normalstor, men denna lilla är ju perfa till bara vatten & lite frukt för en person typ=) He he.

 

Nu blir det pasta & kycklingsallad som står på schemat sedan skall jag packa väskan igen för mitt nästa semestermål - BORLÄNGE! Jupp, det bär av till dalarna för att träffa underbara Linda "Limpen". Vi har nog inte träffats på....hm.. 5 år? Stämmer inte riktigt, såg henne 2 minuter på ICA (Kupolen)i Borlänge när jag var påväg från Falun för kanske 3 år sedan. Så det skall bli sååå kul. Trevlig tisdag på er!

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 13 juni 2011 21:39

God kväll!   I helgen har jag raggat sommarplagg & hittar inte ett jota! (Jo nu ljög jag. Eftersom jag var så besviken på mitt nya, oranga nagellack, köpte jag ett från favoritmärket Pieces i stället! ) *NÖJD* Så nu klickade jag hem 3 fina som...

Av Tina - 10 juni 2011 07:27

Jag är kaffelös!!!   Ja det är helt otroligt. Glömde köpa mjölk i går och då är det kört med kaffet. Får nog gå till macken och handla här på morgonkvisten. Utan kaffe funkar maskineriet inte riktigt som det skall.   I går fick jag med den ...

Av Tina - 9 juni 2011 20:15

          

Av Tina - 8 juni 2011 07:33

God morgon kära vänner!   Den här veckan började lite sämre än de flesta. Hemma sjuk med feber och brännskada. Förförra julen fick jag en kraftig brännskada i ansiktet pga sol. ( i det fallet fake / solarium) Nu har en likadan skada dykt upp i na...

Av Tina - 4 juni 2011 16:55

Underbara stad, underbara sol,   underbara hälft!   På promenad genom stan denna underbara sommardag gjorde susen. Vi åkte in till stan och tog båten ut till Eriksberg. Mumsade på en glass och njöt i solen. Många som var ute och roffade åt si...

Ovido - Quiz & Flashcards