tinas vardagslyx

Alla inlägg under augusti 2010

Av Tina - 30 augusti 2010 20:21

Godis!!

 

...är gott. Köpte med oss lite snask från besöket i Gränna. Jag och killen var ju i Mullsjö hos hans föräldrar i helgen, då blev det lite tripper, bla till Gränna. Har varit där en gång när jag var liten. Sååå mysig liten sluttande stad. Känns som hela staden ligger i en enda bergssluttning *S*. Hittade massa mysiga butiker, åt gott nere i hamnen.... och köpte med massa goda grisar hem;)

   

 

Hade inte med mig kameran, lite trist men det får duga med snodda bilder=)

 

     

 

Nu lite fångarna på fortet. Önskar er en härlig måndagskväll!

 

     

 

 

Av Tina - 27 augusti 2010 07:06

Min nya, bruna kompis!

 

God morgon! Fredagen kom at last! I helgen är det Mullsjö som gäller, till killens päron. Åker direkt efter jobbet. Skall bli sååå kul att komma dit igen.

 

Fredag & mysklädd:

  

En till såååå fin sak. Gina Tricot 249:- 

 

Underbar helg på er. puss & kram...

 

    

Av Tina - 26 augusti 2010 06:36

Titta så fiiiin!!

 

Letade efter en ny, svart handväska i går. Klampade in på Kappahl & DÄR stod den! Fanns tre kvar, tjejen innan mig haffade en, jag haffade en och strax efter kom nästa tjej och haffade den sista. *s* Måste varit poppis. Velat ha något liknande länge.

   

Skall invigas på direkten minsann. 249:-

 

Usch, det är så trist att man har blivit sämre på att uppdatera bloggen, men skall jobba på det i höst, lovar=) Nu blir det lite till kaffe. Efter jobbet skall jag passa småtrollen Lia & Loui, söta som socker. Önskar er en underbar dag!

 

  

 

Av Tina - 23 augusti 2010 20:30

Smarrigt värre!

 

Nej det är varken fredag eller lördag men pajen står i ugnen. Mummsfillibabba! Blir rabarberpaj från Ekströms och en helt underbar vaniljsås som jag mumsade på första gången hos en arbetskollega.

 

   

 

 

Av Tina - 20 augusti 2010 18:25

Helg värre...

 

 

Jupp, nu är helgen kommen! Veckan gick hur fort som helst. Bara inte kommande dagar rusar fram lika fort. Gillar inte att förkylningen inte helt vill ge med sig men.....då får man pigga upp sig;) kolla in vårt fredagsgodis!!

 

 

 

Mr Räka här hälsar att det nog blir en hyvens kväll!

 

   

 

    

Av Tina - 20 augusti 2010 06:42

God Morgon!

 

I går kom mitt underbara hjärta hem med en termosmugg från go.refill till mig. Sååå fin & perfekt att ha i handväskan när man är inne i stan.

 

  

 

Följande platser fyller på din mugg till rabattpris eller med ett tillhörande erbjudande:  (Göteborg)

 

Chalmers:Chalmersområdet
Liseberg:Liseberg
Condeco:Condeco Avenyn 4, Condeco Kompassen 1 trappa, Condeco Fredsgatan 14 eller Condeco Linnégatan 30.
Café Grindstugan:Gamla Allén 2
Sideroad Café:Friggagatan 25B
da Matteo: da Matteo Viktoriapassagen - Södra larmgatan 14, da Matteo Vallgatan - Vallgatan 5, da Matteo Panetteria och Torrefazione - Magasinsgatan 17A
Evas Paley: Kungsportsavenyn 39
Fröken Olssons Kafé:

Östra Larmgatan 14
Muffins mm: Kungsportsavenyn 39 & Haga


  

H&M

Av Tina - 19 augusti 2010 06:55

Den passade perfekt!

 

Klänningen jag klickade hem sitter som en smäck! Stormtrivs i den, såpass att jag slänger på mig den första dagen;)

 

Tittar ut genom fönstret och vad får man? Regn! Kan låta deprimerande men om det ändå inte skall bli mer sommar längtar jag lika gärna till lite mer mörker, tända ljus, lussekattebak *s* Eller helt enkelt till en myspys höst med stickade skönheter och gosiga vantar hehe. Hösten kan vara ganska romantisk den också.

   

Klänning H&M 349:- (Volangdetaljerna gör en stor del av klänningen tycker jag, me like)

 

    

Av Tina - 18 augusti 2010 18:39

Vill verkligen ha!!!

 

MEN, så otroligt snygga väskor de fått in på nellt.com! Vill ha alla *s* Passar perfekt till hösten här. Priserna var hur bra som helst också...

        

Nummer 1 & 4 funderar jag skarpt på! Väskor går verkligen inte att ha för lite utav;)

 

Senaste kapet var den här lilla kompisen..

 

 

Gina Tricot 149:- 

 

Nu kaffe och tv! Hä på er.

 

    

Ovido - Quiz & Flashcards