tinas vardagslyx

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Det där med förebild!

Av Tina - 29 april 2011 18:51

Jag måste få skriva av mig lite efter allt med Partik Sjöberg och andra nissar.


Om vi börjar med Ola Lindholm som fick ta kisseprov efter misstankar om att han skulle vara narkotikapåverkad. Nu vet jag inte hur resultatet blev. (Någon som har koll??) Hela han har ju själv valt att arbeta med allt som har med barn och göra och är då en förebild för barn, då tycker jag att man defenitivt skall hålla sig undan  allt som har med droger och våld att göra.


Däremot har inte all valt att bli förebilder. Med det menar jag NATURLIGTVIS inte att det vid något tillfälle är ok med droger. Det är den största skit ever.


Det var en del skriverier om Patrik Sjöberg 2006 när han erkände att han tagit narkotika. (För privat bruk, ej som doping)  Det skrevs att han var en dålig förebild för barn osv. Men alla ber inte om att få bli förebilder. Nä det var ju inte ett smart drag men det är det ju inte för en vanlig svensson heller. Rocksjärnor, de "får" hålla på.


Sedan finns ju Kungligheter som är offentliga jämt och måste leva sitt liv efter de arbetsregler som gäller. Liten bild dagen till ära:

 


Vad vill jag ha sagt med detta *s* ? Jo att många kanske inte vill vara någon förebild, aldrig har bett om att få bli någon förebild.  Bara få välja sitt privatliv och få kunna skilja på det och det offentliga.


Ja så var det med det. Nu blir det vin på ballen!!


 



 
 
annastina

annastina

29 april 2011 20:33

Precis så försökte jag förklara när Mikael Persbrandt åkte dit för att han hade tagit kokain. Känns som att det är lite upp till honom om han vill knarka helt privat när han är på en krog, eller?

Skillnad om det är en folkvald politiker som köper sex av prostituerade minderåringa tycker jag..

http://tobilda.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 13 juni 2011 21:39

God kväll!   I helgen har jag raggat sommarplagg & hittar inte ett jota! (Jo nu ljög jag. Eftersom jag var så besviken på mitt nya, oranga nagellack, köpte jag ett från favoritmärket Pieces i stället! ) *NÖJD* Så nu klickade jag hem 3 fina som...

Av Tina - 10 juni 2011 07:27

Jag är kaffelös!!!   Ja det är helt otroligt. Glömde köpa mjölk i går och då är det kört med kaffet. Får nog gå till macken och handla här på morgonkvisten. Utan kaffe funkar maskineriet inte riktigt som det skall.   I går fick jag med den ...

Av Tina - 9 juni 2011 20:15

          

Av Tina - 8 juni 2011 07:33

God morgon kära vänner!   Den här veckan började lite sämre än de flesta. Hemma sjuk med feber och brännskada. Förförra julen fick jag en kraftig brännskada i ansiktet pga sol. ( i det fallet fake / solarium) Nu har en likadan skada dykt upp i na...

Av Tina - 4 juni 2011 16:55

Underbara stad, underbara sol,   underbara hälft!   På promenad genom stan denna underbara sommardag gjorde susen. Vi åkte in till stan och tog båten ut till Eriksberg. Mumsade på en glass och njöt i solen. Många som var ute och roffade åt si...

Skapa flashcards