tinas vardagslyx

Inlägg publicerade under kategorin Semester

Av Tina - 10 november 2010 19:53

Ja, jag har även en tysk hälft. Nämligen min underbara familj på pappas sida. Guuuud vilken underbar vecka jag hade i München. Pappsen och bror Nils var lediga så vi hittade på en hel del. Brorsans tjej Carina fick jag också lära känna. En helt bedorande tjej. Hoppas de håller ihop för alltid=)

Jag har även en styvbror, Daniel. Fick tillfälle att träffa hans bättre hälft. Blev en del shopping, restaurangbesök, besök hos alla man känner. Vädret kunde inte varit bättre. När jag landade var det 20 grader och sol, så det var bara att kasta av sig kläderna. *s*

Lite bilder från resan nu. Inköpen kommer i morgon=)

Carina & Nils hade gjort en välkomsttårta som vi högg in i första kvällen. Hallomousse.

Får visa mer någon annan dag. Nu blir det bönderna. Häpp.

Av Tina - 4 augusti 2010 20:32

Hemma från semestermål

nummer tre i ordningen..

...från syster med familj, havet, stugan & mysiga kvällspromenader och glass på bryggan. Ja, det var verkligen ett par härliga dagar på Gullholmen / Herrmanö. Semestern är ju långt i från slut, snart dags för nästa semestermål;)

Här följer lite härliga sommarbilder. Tyvärr är jag en stor, fet badkruka. Helt klart för kallt för ett dopp.

Lillfisen var så söt med sitt krabbfiske hela tiden. Skrutten, det är mosters prins det.

Nu blir det lite till Allsång på Skansen här med min stora prins. Puss & kram på er.

Av Tina - 31 juli 2010 18:40

Hemma mellan varven...

Ja idag är det jag och killen som har haft en helt underbar dag här i Göteborg. Vi tog en lång och mysig förmiddag hemma med frukost i sängen. Efter lunch gav vi oss ut och i väg till Botaniska trädgården. Alltid lika mysigt och fint att promenera där. Tog en liten fika sedan gick vi där tillsammans med tyskar och japaner.

Snygg fyllekörning mitt i Botaniska trädgården.

Efter denna underbara promenad blev det ett besök på Liseberg. Spelade lite och det blev 2 plopp för 120:- Vinner ALDRIG någon stjärnvinst, går verkligen inte. Lite mat på det och lagom till regnet begav vi oss hem och köpte lite ostar, kex & annans tills i kväll.

Fortatt trevlig lördag och myspys kväll till er!

Av Tina - 30 juli 2010 12:30

Hemma igen..

..och det är alltid skönt, men tiden gick på tok för snabbt där uppe. Det var sååå kul att få träffa Linda igen. Vi försökte komma fram till hur många år det var sedan vi sågs. Tror det var 8 år sedan vi träffades men så kom vi på att vi sågs för ca 3 år sedan ett par minuter på hennes jobb när jag hade vägarna förbi;) Efter en nästan 8 timmars busstur var jag framme.

Byxa - VERO MODA/VILA Tröja- Gina Tricot

Trodde att bussresan skulle kännas oerhört dryg men eftersom de hade internet så var det bara till att slänga fram den lilla lappisen så gick tiden oväntat snabbt.

Väl framme blev man underbart bemött av både Linda och hennes underbara mamma Rigmor. Åkte hem till mammsen för lite middag och en härlig båttur.

Väl hemma hos Linda blev det lite hemmamys med snask och film. Som vanligt somnade jag mitt i filmen;)

På onsdagen hade vi lunchpicknic ute. Efter det blev det fotning för hela slanten. Linda är en grym fotograf och vi lekte runt med den stackars kameran. Såååå kul!

Det var riktigt kul att själv få fota igen. Med en RIKTIG kamera.

Vi tog en hel del bilder, kommer säkert slänga in fler framöver.

I går var det dags att åka hem igen. Men först blev det lunch på ett jättemysigt café som Peace & love hade.

Åter var det lilla laptoppen som var min räddning inför den trevliga bussresan...& kameran;)

Vilken tur att det står vad det är. hade kunnat missta den för en cykel;)

Regnet öster ner i dag så det blir bara donande hemme och lite film. Myyyys på semestern! Underbar fredag på er.

Av Tina - 25 juli 2010 19:10

Mötte regnet!

Vaknade till regn i Varberg idag. Fortsatte när jag kom hem till Göteborg också. Men det underbara vädret SKALL komma tillbaka till västkusten. Hell yea!! Hade nägra underbara dagar i Varberg hos min Emma, men även skönt att vara hemma. Är det inte alltid så?

Vi hade ett par dagar med fest, en dag på stranden, samt ett besök till min gammla sommarmamma (vilket är Emmas mormor) Kul att träffa henne och bonden Kenneth igen;) I går var vi även på Sunny stand-up. Helt ok. Vissa var riktigt roliga men Nour söööög verkligen. Jeez. Hon gick av scenen utan applåder. Hon sa mest fitta 1000 gånger och man fattade inte ens vad hon ville ha sagt eller när hon skulle komma till det roliga. Ingenting hängde ihop.

Nu lite smått och gott i bildformat...

Rörmossen

Goda smultron, lite incestkatter & lillkalven.

Lisas födelsedagskalaj

Även Lili & Sussi svängde sina lurviga...

Bakis på stranden

Sunny stand-up

Först gick vi ner till vattnet och njöt av lite rosévin och solnedgången...

Riiiktigt kassa bilder från Stand-upen, sorry. Om jag minns rätt deltog: Özz Nûjen, Hasse Brontén, Soran Ismail, Thomas Järvheden, Nour El-Rafai, Peter Wahlbeck, Anna-Lena Brundin & Christoffer Linnell. Nour var verkligen det kassaste ever!

Sista partykvällen

...och där var endast en bild på mitt nya armband;)

Tack till Emma och alla andra för underbart roliga dagar. kram till er och trevlig söndagskväll. Nästa semesteranhalt - BORLÄNGE!!!